//Lantionpohjan lihakset vahvaksi – Näin treenaat pesän kuntoon!
  • lantionpohjan lihasten treenaaminen - näin pesä kuntoon

Lantionpohjan lihakset vahvaksi – Näin treenaat pesän kuntoon!

2018-03-14T22:33:21+00:00

Lantionpohjan lihakset vahvaksi Amorin tapaan. Näin saat pesän kuntoon kesäksi (2018, 2019…)!

Kuten naisena varmasti jo saatat tietääkin, lantionpohjan lihakset vaikuttavat moniin eri asioihin kehossasi ja arkipäivissäsi. Lantionpohjan lihasten pitäminen vahvassa kunnossa näyttelee myös suurta roolia mielihyvän maailmassa. Tässä artikkelissa olemme hyödyntäneet Amorin edustajinakin toimivien seksuaalineuvojien ammattitaitoa, joten ota vinkit talteen ja erityisesti muista käyttää niitä!

amor lightbox ja geishakuulat

 

Lantionpohjan lihasten toiminta ja taustatietoutta

Lantionpohjan lihakset sijaitsevat lantiokorin pohjalla ja ne koostuvat useista lihaksista virtsaputken ja peräaukon sekä sukuelinten alueella. Lihasten tehtävä on yhdessä sidekudosten kanssa tukea lantion alueen elimiä; emätintä, virtsarakkoa ja peräsuolta, sekä supistumisen ja rentoutumisen kautta säädellä virtsa- ja ulostetoimintaa. Jos lantionpohjan lihasten toiminta häiriintyy tai ne ovat liian heikot, seuraa siitä ongelmia.

Noin kolmasosa aikuisikäisistä naisista kärsii lantionpohjan lihasten ongelmista. Lantionpohjan lihasten kunto vaikuttaa seksuaaliseen nautintoon, virtsanpidätyskykyyn, suolen toimintaan, lantionpohjan lihasten kiputiloihin sekä kohdun, emättimen ja peräsuolen laskeumiin.

Raskaus, synnytys, ylipaino ja iän tuomat hormonimuutokset ovat suurimmat riskitekijät lantionpohjan ongelmille. Tupakointi, liikkumattomuus, lantion alueen leikkaukset, neurologiset sairaudet ja selkäkivut ovat myös riskitekijöitä.

 

Lantionpohjan lihasten treenaaminen treenikuulien / geishakuulien avulla

Ennen geishakuulien käyttöä on hyvä tutustua hieman omiin lantionpohjan lihaksiin tekemällä lihasten tunnistamisharjoitus. Sormitestin avulla voit kokeilla, että lihakset tosiaan saa jännittymään.

Laita yksi tai kaksi sormea emättimeen ja tämän jälkeen purista lihaksia sorm(i)en ympärillä. Supistuksen tulisi tuntua sormissa napakkana. Mikäli supistus on heikko, tarvitaan lihasvoimaharjoittelua. Vaikka supistus olisi napakka on lihasten harjoittelu hyödyllistä, sillä ennalta ehkäistään lihasten heikkeneminen.

Kun olet löytänyt lihakset, voit aloittaa harjoittelun. Harjoittelu aloitetaan kevyemmillä geishakuulilla siirtyen painavampiin lihasten harjaannuttua.

Harjoittelu kannattaa aloittaa selin makuulla. Käytä vesipohjaista liukuvoidetta, jotta kuulat luistavat paremmin ja aseta geishakuulat emättimeen. Pyri jännittämään lantionpohjan lihaksia napakasti 10 kertaa 5 sekunnin ajan. Jokaisen jännityksen välissä kannattaa lihakset rentouttaa ja aloittaa uusi jännittäminen vasta rentoutumisen jälkeen. Tämän jälkeen voi tehdä 3-5 kertaa 15 sekunnin supistuksia kevyemmällä intensiteetillä.

Kun harjoittelu selin makuulla tuntuu kevyeltä, voit siirtää harjoittelun istuma- ja seisoma-asentoon.  Tämän jälkeen lantionpohjan lihaksia tulisi harjoittaa myös liikkeen yhteydessä, kuten tuolilta ylös noustessa sekä vatsarutistusten yhteydessä. Ehkä jopa tehokkainta treeniä on rivakkaan tahtiin rappusten ylös kipuaminen!

Lantionpohjan lihasten harjoittelua suositellaan tehtävän viitenä päivänä viikossa. Muista, että ei liikaa kerralla ja aloittaessasi treenaamisen, kannattaa olla rauhallinen tahdin suhteen. Emme halua, että saat ilolihaksesi kramppiin asti pinnistettyä…

silikoniset-geishakuulat-rianne-s-koralliruusu-1

Rianne S geishakuulat – 4 eri painoista silikonista kuulaa ja asetinnaru

 

Millaiset ovat hyvät geishakuulat / treenikuulat?

Treenikaveriksesi meillä on suositella monia erilaisia hyväksi todettuja geishakuulia, eri koossa ja eri painoissa. Jos tarvitset apua sinulle sopivien välineiden valinnassa, lähetä ihmeessä sähköpostia meille niin autamme mielellämme! Mitä suurempi ja/tai kevyempi kuula on, sitä vähemmän sinun tarvitsee lihaksillasi ponnistella pitääksesi kuulat sisälläsi. Kun taas mitä pienempi ja/tai painavampi kuula, sen enemmän joudut supistamaan lihaksiasi pitääksesi kuulat sisälläsi. Jännittäessäsi lihaksiasi selin makuulla, ei kuulien koolla ole suurinta merkitystä, sillä ne pysynevät mainiosti sisälläsi ilman suuria ponnisteluja. Kuitenkin monien kokemusten mukaan suurempien kuulien kanssa lihasten supistaminen on konkreettisempaa, kun tunnet miten kuulat saavat lihastesi puristuksen ympärilleen.

Silikoniset nauhasta irrotettavat treenikuulat erityisesti aloittelijoille

 

Geishakuulien käytön yhteydessä on hyvä käyttää aina vesipohjaista neutraalia liukuvoidetta, jotta kuulien sisälle asettaminen olisi miellyttävämmän tuntuista. Monet asiakkaistamme tykkäävät orgaanisista vaihtoehdoistamme, joita voimmekin ylpeänä suositella niin välineiden kanssa käytettäväksi, kuin yhdyntäänkin.

intimate-earth-defense-vegaani-liukuvoide-vesipohjainen-120ml-1

Vegaani vesipohjainen liukuvoide

 

Käytön jälkeen on suotavaa pestä treenikuulat huolella, jotta ne säilyvät pitkäikäisinä ja jotta ylläpidät intiimihygieniaasi. On olemassa useita eri valmistajien antibakteerisia seksuaaliterveysvälineiden puhdistusaineita, jotka ovat riittävän tehokkaita mutta samalla hellävaraisia eri materiaaleille. Tarvittaessa voit myös käyttää mietoa nestesaippuaa. Pääasia on, että peset välineesi aina käytön jälkeen.

intimate-earth-valineiden-puhdistusaine-vihrea-tee-100ml-2

Välineiden puhdistusaine

 

Tutustu verkkokauppamme tarjontaan ja löydä itsellesi sopivimmat geishakuulat treenin aloittamiseksi!

Mielihyvän täyteisiä harjoituskertoja ja tuloksista nauttimista!

#PesäKuntoon

 

Kirjoittajasta